

Jak natrętne myśli (ruminacja) sprawiają, że stajesz się gorszym pracownikiem
Co sprawia, że niektórzy pracownicy skupiają się na przyszłości, podczas gdy inni wydają się tkwić w przeszłości? Jak ten wybór wpływa na pracę, stres i interakcje z innymi? Nowe badanie ponad 600 pracowników w zawodach fizycznych i umysłowych porównało osoby bardziej skłonne do myślenia o przeszłych problemach w pracy z osobami bardziej skupiającymi się na przyszłości.

Masz siedzącą pracę? Grożą ci zaburzenia snu
Osoby wykonujące pracę w pozycji siedzącej (a szacuje się, że stanowią oni 80 proc. wszystkich pracujących obecnie ludzi) są znacznie bardziej narażone na objawy bezsenności.

Sposób na ograniczenie czasu siedzenia: zachęcające do aktywności stanowiska pracy
Umożliwiające aktywność stanowiska pracy z walking pade, rowerem, stepperem i/lub biurkiem do pracy na stojąco to skuteczne strategie na skrócenie czasu spędzanego w pozycji siedzącej i poprawę funkcji poznawczych. Długotrwałe siedzenie w pracy lub w domu zaś zwiększa ryzyko wystąpienia przewlekłych chorób, którym można zapobiec.

Powszechnie wiadomo, że osoby o najbardziej wymagającej pracy częściej mają największe problemy ze snem. Teraz na University of South Florida odkryto, że związek między wymaganiami w pracy a dobrym nocnym odpoczynkiem jest bardziej skomplikowany.

Hałas w pracy skutkuje nadciśnieniem
Narażenie na hałas jest jednym z powszechnych zagrożeń w pewnych zawodach, które może powodować utratę słuchu, stres oraz obniżoną koncentrację. Jak odkryto, przewlekłe narażenie na hałas zwiększyło też poziom ciśnienia krwi.

Stres w pracy - jeśli się nim „chwalisz”, współpracownicy źle cię oceniają
Chociaż praca jest czasami stresująca dla każdego, niektórzy ludzie traktują stres jako swój „znak rozpoznawczy". Na University of Georgia Terry College of Business wykazano, że osoby, które chwalą się swoim poziomem stresu, są postrzegane przez współpracowników jako mniej kompetentne i mniej lubiane.

Cyfrowa praca nierzadko ma związek z FoMO (Fear of missing out)
Lęk przed pominięciem (FoMO, Fear of missing out) jest kluczowym czynnikiem ryzyka dla zdrowia psychicznego pracowników i, wraz z przeciążeniem informacyjnym, może nasilać wypalenie zawodowe, ostrzegają psychologowie z Uniwersytetu w Nottingham.

Zły szef sprawia, że stajesz się kiepskim pracownikiem
Jeśli szef tupie, krzyczy, krytykuje, a następnie przypisuje sobie zasługi za pracę podwładnych, ma to ogromny wpływ na samopoczucie i wydajność pracowników.

Praca wymagająca myślenia zabezpiecza przed zaburzeniami poznawczymi
Im ciężej nasz mózg wysila się w pracy, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia problemów z pamięcią i myśleniem w późniejszym życiu.

Praca zmianowa zwiększa ryzyko astmy
Pracownicy zmianowi, szczególnie ci pracujący na stałe na nocne zmiany, mogą być narażeni na zwiększone ryzyko umiarkowanej lub ciężkiej astmy.


