Strona głównaPracaDobry pracodawca. To znaczy jaki? strona 3 / 3

Dobry pracodawca. To znaczy jaki?

strona 3 / 3


Przyjazne środowisko pracy

© pressmaster - Fotolia.comKobiety na kierowniczych stanowiskach, wzrost liczby pracowników o różnych narodowościach, coraz większe różnice międzypokoleniowe – to tylko kilka powodów, dla których obecny rynek pracy w sferze społecznej bardzo się zmienił i nie przypomina tego sprzed lat. W związku z tym, że pracownicy coraz mocniej się od siebie różnią, nie można od nich wymagać, że będą zachowywać się tak samo. Stworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym pracownicy czują się szanowani i mogą w pełni wykorzystywać swoje różnorodne umiejętności, przekłada się na podniesienie ich efektywności i innowacyjności. Dla kandydatów szczególnie ważna jest możliwość swobodnego rozwijania swojego potencjału i umiejętności. Pracodawcy, którzy potrafią sprawnie zarządzać różnorodnością i kompetencjami swoich pracowników nie tylko działają efektywniej i wydajniej, ale też wzmacniają ich lojalność i zaangażowanie.

Benefity pracownicze

Wielu pracodawców już wie, że zdrowy, spokojny i zadowolony pracownik ma znacznie wyższy poziom motywacji do pracy, a co za tym idzie bardziej angażuje się w wykonywanie swoich obowiązków. Właśnie dlatego rynek benefitów pracowniczych w Polsce dynamicznie się rozwija, a pracodawcy świadomie wykorzystują je w kształtowaniu swojej polityki wynagradzania i motywowania pracowników. Zapewnienie prywatnej opieki medycznej, ubezpieczenia na życie, czy dofinansowania do zajęć sportowych dla pracownika i jego najbliższych, pozwala pracodawcom podnieść poziom satysfakcji swoich obecnych pracowników, a także ułatwia zainteresowanie ofertą pracy potencjalnych kandydatów.

Szeroko pojęta elastyczność, zapewnienie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym, umożliwienie nauki i rozwoju, tworzenie przyjaznej atmosfery w miejscu pracy, świadome zarządzanie różnorodnością i indywidualnym potencjałem pracowników, a także zapewnianie benefitów pracowniczych – to tylko część kryteriów, które definiują dobrego pracodawcę. Pozytywny wizerunek pracodawcy można tworzyć również poprzez inne działania – ważne, aby w ich rezultacie pracownik był zadowolony, że pracuje właśnie w tej firmie. Zbudowanie solidnej marki pracodawcy na rynku nie tylko pozwoli utrzymać pracowników w firmie, ale też pozyskać kandydatów z rynku, którzy będą realizować cele biznesowe i wspierać rozwój organizacji.

LeasingTeam Group
Strony : 1 2 3
 

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • Aktywni 50+
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy