11-02-2016
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
– Najlepsi pracodawcy już wiedzą, że elastyczność w kwestii godzin pracy zwiększa ich przewagę na rynku kandydatów, pomaga utrzymywać wyższy poziom retencji pracowników, ograniczać absencje i zmniejszać liczbę nadgodzin. Jednocześnie zadowoleni pracownicy są bardziej zmotywowani i efektywni, a to przekłada się na wymierne oszczędności dla organizacji. Warto dodać, że elastyczność zatrudnienia otwiera rynek pracy na osoby, które są doskonale przygotowane do pracy, ale z różnych względów, nie mogą realizować zadań w pełnym wymiarze godzin lub w stałych godzinach. Dzięki nim, pracodawcy mogą szybciej budować przewagę konkurencyjną swoich przedsiębiorstw – komentuje Andżelika Majewska, Wiceprezes Zarządu LeasingTeam.
Rozwój i naukaW dzisiejszych czasach od pracowników wymaga się ciągłego pogłębiania wiedzy, elastyczności i innowacyjnego podejścia, aby firma była w stanie dynamicznie się rozwijać i dostosowywać się do zmian zachodzących na rynku. W związku z tym, że to pracownicy napędzają rozwój biznesu, ich szkolenie stało się jedną z kluczowych długofalowych inwestycji przedsiębiorstw. Obopólne korzyści przynosi zarówno szkolenie kompetencji twardych – np. rozwój znajomości języków obcych, specjalistycznej wiedzy czy obsługi programów, jak i miękkich – takich jak umiejętność zarządzania czasem czy pracy zespołowej. Zadowolony pracownik chętniej podejmuje wyzwania w codziennej pracy i nie rozważa innych ofert pracy, a dzięki pogłębionej wiedzy i nowym umiejętnościom efektywnie wykonuje swoją pracę, co długoterminowo przekłada się na podniesienie poziomu wydajności całej organizacji. Obecnie szkolenia to także narzędzie wspierające pozyskiwanie talentów z rynku. Ambitni kandydaci oczekują, że nowa praca pozwoli im rozwinąć się i posiąść nowe umiejętności, dlatego coraz częściej pod tym kątem weryfikują oferty pracy. Deklarując możliwości rozwoju, pracodawcy zwiększają więc swoje szanse na przyciągnięcie i utrzymanie najlepszych .