24-11-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Przy wyborze nowej pracy stała umowa jest ważnym czynnikiem dla co trzeciego internauty z Polski. Najważniejsze są dobra płaca i atmosfera pracy - to wnioski z międzynarodowego badania The Network, organizacji skupiającej portale rekrutacjyjne na świecie.
Poza wynagrodzeniem (78% wskazań) i atmosferą w pracy, bardzo istotna jest możliwość brania udziału w szkoleniach i podnoszenie kwalifikacji (47%). Co ciekawe, internauci nie przywiązują zbyt dużej wagi do kompetencji przełożonych, ma to istotne znaczenie tylko dla co dziesiątego ankietowanego.
Gotowi do pracy... za granicą Aż 63% polskich użytkowników sieci, którzy wzięli udział w badaniu, deklaruje, że byłaby skłonna pracować za granicą. Z tego jedna trzecia gotowa jest tam zostać w celach zawodowych od 3 do 5 lat, a aż 40% rozważa pobyt zagraniczny powyżej 5 lat.
Głównym powodem, dla którego polscy internauci byliby gotowi pracować poza Polską, jest chęć poprawy standardu życia – wskazało tak 70% ankietowanych, którzy wyrazili chęć takiego wyjazdu. Interesujące jest jednak to, że na drugim miejscu znalazła się możliwość nauki nowego języka (52%).
Piątą pod względem popularności odpowiedzią w zestawieniu była zła sytuacja ekonomiczna w kraju, jako przyczynę ewentualnego wyjazdu podało ją 37 na 100 internautów. W Hiszpanii i w Grecji, gdzie mamy do czynienia z wysokim bezrobociem i kryzysem gospodarczym była to odpowiedź pierwszego wyboru. Ponad połowa ankietowanych internautów z Hiszpanii i aż 70% Greków odpowiedziało, że wyjechałoby za pracą do innego kraju.
Polscy ankietowani chcieliby pracować w Niemczech (54%), w Wielkiej Brytanii (52%) i w Holandii (41%), czyli w krajach, które aktualnie są najbardziej popularnymi kierunkami emigracji zarobkowej naszych rodaków. Co jednak ciekawe, co piąty pytany wybrałby Włochy, a aż 27% z pytanych Hiszpanię, kraj, który boryka się z bardzo wysokim bezrobociem, także wśród młodych ludzi.
Informacja o badaniu: Badanie przeprowadzono w 66 krajach, w których działają serwisy rekrutacji on-line zrzeszone w stowarzyszeniu The Network, we współpracy z holenderską firma badawczą Intelligence Group. W ankiecie, którą przeprowadzoną w okresie czerwiec – wrzesień 2011 wzięło udział 162 495 osób.