14-02-2008
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
"Zysk z dojrzałości" to kampania mająca zmienić sytuację zawodową osób po 50 –tym roku życia. Działania prowadzone w ramach kampanii zwrócą uwagę społeczną na problem wykluczenia zawodowego dojrzałych osób oraz wskażą sposoby zmienienia tej sytuacji.
Kampania "Zysk z dojrzałości" realizowania jest przez Akademię Rozwoju Filantropii we współpracy z brytyjską organizacja The Best Jonshon Fundation, która posiada doświadczenie w zakresie tego typu działań.
W ramach kampanii, która będzie trwała od lutego 2008 roku do stycznia roku 2010 przewidziano: stworzenie serwisu internetowego informującego o przebiegu działań, przeprowadzenie seminariów dla pracodawców, zorganizowany zostanie także konkurs na firmę przyjazną dojrzałym pracownikom. Wszystkie te przedsięwzięcia zostaną nagłośnione dzięki reklamom prasowym, telewizyjnym i radiowym.
Projekt "Zysk z dojrzałości" skierowany jest zarówno do dużych korporacji jak i małych firm. Ponieważ jest on jedną z pierwszych tak dużych inicjatyw mających wpłynąć na zmianę sytuacji zawodowej dojrzałych Polaków, organizatorzy liczą także na zmianę nastawienia społecznego i pokonanie panujących stereotypów.
W Polsce zagadnienia z zakresu zarządzania wiekiem są znane tylko grupie specjalistów, dzięki planowanym przedsięwzięciom szersza grupa osób dowie się jakie korzyści wynikają z zatrudniania osób po 50 –tym roku, zaprezentowane zostaną też sposoby promocji wydłużania aktywności zawodowej.
Dzięki seminariom, które odbędą się w największych miastach Polski pracodawcy będą mogli przekonać się, iż warto zatrudniać dojrzałych pracowników, będą też mogli skorzystać z pomocy krajowych i zagranicznych specjalistów. Podczas seminariów zaprezentowane zostaną metody wykorzystywania różnorodności wiekowej w firmie, uczestnicy zapoznają się także z przepisami antydyskryminacyjnymi oraz z rozwiązaniami sprzyjającymi zatrudnianiu osób starszych.
Ważnym elementem kampanii będzie konkurs na rozwiązania i praktyki sprzyjające starszym osobom. Konkurs będzie skierowany dla pracodawców oraz firm rekrutacyjnych i doradztwa personalnego.
Realizacji projektu towarzyszyć będą przedsięwzięcia takie jak wizyta studyjna w Wielkiej Brytanii, konferencja otwierająca oraz gala podsumowująca.
Wyniki kampanii zostaną podsumowane w raporcie oraz pakietach edukacyjno –informacyjnych. Organizatorzy projektu liczą, iż dzięki wszystkim zaplanowanym działaniom polskie społeczeństwo dowie się o sytuacji zawodowej dojrzałych osób, informacje o projekcie trafią do pracodawców, instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz firm prywatnych. Wiele instytucji i pracodawców weźmie udział w konkursie promującym wpieranie aktywności zawodowej pracowników po 50 –tym roku życia.