Strona głównaPracaNowa Zelandia potrzebuje starszych pracowników

Nowa Zelandia potrzebuje starszych pracowników

W obliczu rosnących braków pracowników z odpowiednia wiedzą i umiejętnościami, nowozelandzcy pracodawcy muszą zachęcać starszych pracowników do kontynuowania aktywności zawodowej - dowodzą przedstawiciele rządu.
Komisarz ds. równouprawnienia w miejscu pracy dr Judy McGregor i komisarz ds. emerytalnych Diana Crossan wzywają przedsiębiorców do tworzenia strategii i podejmowania działań w celu zwiększania w zakładach pracy liczby starszych pracowników.

Pani McGregor zaznacza, że Nowa Zelandia będzie potrzebować wciągu najbliższych 20 lat około 100 tys. pracowników, tylko aby nie zacząć się cofać w rozwoju. Starsi ludzie są jednak nadal ostatnią braną pod uwagę grupą, a często dotyka ich ukryta dyskryminacja.

Jej zdaniem, osoby z pokolenia wyżu demograficznego zbliżające się do wieku emerytalnego powinny przemyśleć, czy chcą nadal pracować i jakie są ich warunki utrzymania aktywności zawodowej.

Wśród korzyści takiej sytuacji dla społeczeństwa są: pozytywny wpływ na spójność społeczną, transfer wiedzy, jak również wyższa samooocena starszych pracowników i ich poczucie identyfikacji.

Marcin Pijaczyński / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Umierać po ludzku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy