28-04-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce ogłasza pierwszy ogólnopolski konkurs „Praktyki przyjazne pracownikom 50+". Jego celem jest promocja dobrych praktyk zarządzania wiekiem wśród polskich firm i instytucji rynku pracy.
W konkursie nagrodzeni zostaną pracodawcy oraz instytucje rynku pracy, które w swojej działalności wdrażają rozwiązania przyjazne pracownikom 50+. Mogą one dotyczyć zatrudniania pracowników, zarządzania zasobami ludzkimi w firmie, rozwoju ich potencjału zawodowego czy też wykorzystania ich wiedzy i doświadczeń w rozwoju młodszych pracowników.
Konkurs podzielony jest na dwie kategorie: „Praktyki pracodawców przyjazne pracownikom 50+" oraz „Praktyki pośrednictwa pracy i szkoleń na rzecz osób 50+". Zgłoszenia mogą składać zarówno firmy, jak i instytucje publiczne czy organizacje pozarządowe prowadzące działalność z zakresu pośrednictwa pracy, szkoleń i doradztwa, a zarejestrowane w Polsce.
Kapituła konkursu będzie oceniać zgłoszone rozwiązania m.in. pod kątem ich adekwatności do potrzeb i możliwości osób 50+ oraz firm je zatrudniających, trwałości proponowanych rozwiązań i długofalowych efektów ich stosowania. Bardzo ważnym celem konkursu jest tworzenie bazy firm, które będą mogły stanowić przykład dla innych.
Podobne konkursy realizowane są już w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. W Polsce konkurs „Praktyki Przyjazne Pracownikom 50+" jest pierwszą tego rodzaju inicjatywą.
Zgłoszenia do konkursu będą przyjmowane od 4 maja do 30 września 2009 roku. Szczegóły dotyczące regulaminu konkursu oraz formularze wniosku zgłoszeniowego dostępne są na stronie internetowej.