Do 2025 roku więcej niż 1/3 brytyjskiej populacji będzie po 55-roku życia. Prawdą jest jednocześnie i to, że w obecnych czasach żyjemy dłużej, zdrowiej, aktywniej, według agencji Millenium, ludzie w wieku 50 – 60 lat czują się o 10 do 15 lat młodziej.
Informacje i szacunki tego rodzaju skrzętnie gromadzą i wykorzystują firmy zajmujące się reklamą. Hiperbolicznym wręcz przykładem mogą tu być billboardy z wizerunkiem 96-letniej Irene Sinclaire stanowiące element kampanii Dove pt. „Prawdziwe piękno”.
Przez najbliższych kilka lat reklamodawcy i marketerzy skupią się na wspomnianym szybko rozrastającym się rynku. Aby trafić do przedstawicieli pokolenia baby boomers, w reklamie nastąpi zwrot. „Wizerunki kobiet na billboardach, plakatach, w folderach będą bardziej realistyczne, więcej pracy znajdą dojrzałe modelki, materiały promocyjne będą prezentowały panie w bardziej zróżnicowanych, niż dotychczas stadiach życia: dojrzałe pracownice, emerytki, wdowy, etc.”, przewidują eksperci firmy Fashion Capital.
Agencje zatrudniające także starsze modelki zanotowały zwiększone zainteresowanie dojrzałymi paniami i to wśród firm spoza sektora farmaceutycznego i ubezpieczeniowego.
„Dojrzałe modelki muszą posiadać wszystkie atrybuty modelek młodszych: proste, białe zęby, zgrabną sylwetkę, ładne włosy, zdrowo wyglądającą skórę. Ale wiek przestaje być głównym czynnikiem angażu modelek”, uważa Aaron Gekoski, dyrektor ds. marketingu firmy Flair Talent.
Summa summarum, rynek dla starszych modelek powoli się otwiera. Szanse na pracę mogą mieć nie tylko atrakcyjne panie w średnim i starszym wieku, poszukiwane są też osoby obojga płci, które mogą się pochwalić np. ładnymi dłońmi, stopami, etc., ponieważ coraz popularniejszy jest tzw. part modelling.
Joanna Papiernik / Senior.pl
Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu
Tagi: model, reklama, ubezpieczenia, farmaceutyka, baby boomers, modelka
Zastrzeżenia odpowiedzialności
Podziel się:
Odchudzanie a reklamy jedzenia – jak zmieniają się nasze reakcje na marketing
Reklamy suplementów jak leków. UOKiK przypomina: suplementy nie leczą!
Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany:
zaloguj się /
zarejestruj się
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.