Strona głównaPracaBardziej elastyczna praca to niższe ryzyko chorób serca

Bardziej elastyczna praca to niższe ryzyko chorób serca

Poprawa elastyczności w pracy może zmniejszyć ryzyko chorób układu krążenia. W miejscach pracy, w których wdrożono działania mające na celu zmniejszenie konfliktu między zaangażowaniem zawodowym i życiem osobistym czy rodzinnym, u pracowników o wyższym wyjściowym ryzyku kardiometabolicznym, szczególnie w starszym wieku, zagrożenie chorobami układu krążenia istotnie się zmniejszyło.
Bardziej elastyczna praca to niższe ryzyko chorób serca [fot. Pexels from Pixabay]
- Warunki pracy są ważnymi społecznymi czynnikami zdrowia. Po złagodzeniu stresujących warunków w miejscu oraz konfliktów między pracą a rodziną zaobserwowaliśmy zmniejszenie ryzyka wśród pracowników bardziej na nie narażonych, bez negatywnego wpływu na produktywność. To może być szczególnie istotne w przypadku pracowników o niskich i średnich zarobkach, którzy tradycyjnie mają mniejszą kontrolę nad swoimi harmonogramami i wymaganiami zawodowymi oraz są narażeni na większe nierówności, jeśli chodzi o zdrowie - mówi prof. Lisa Berkman, współautorka badań.

W ramach testów przełożeni zostali przeszkoleni w zakresie udzielania wsparcia pracownikom w życiu osobistym i rodzinnym w połączeniu z ich wynikami w pracy. Zespoły (przełożonych i pracowników) wzięły udział w praktycznych szkoleniach, których celem było określenie nowych sposobów zwiększania kontroli pracowników nad ich harmonogramami i zadaniami.

Jak zaobserwowano wśród osób z wyższym wyjściowym ryzykiem kardiometabolicznym, dzięki większemu wsparciu w godzeniu życia zawodowego z prywatnym, prawdopodobieństwo problemów sercowo-naczyniowych istotnie się obniżyło. Wiek również odgrywał tu rolę: pracownicy w wieku powyżej 45 lat z wyższym wyjściowym odznaczali się istotniejszym osłabieniem wspomnianego prawdopodobieństwa niż ich młodsi koledzy.

- Interwencja miała na celu zmianę kultury miejsca pracy i ograniczenie konfliktów między pracą a życiem osobistym oraz poprawę zdrowia. Teraz wiemy, że takie zmiany mogą poprawić zdrowie pracowników i powinny być szerzej wdrażane - mówi prof. Orfeu Buxton z Penn State.

Na podstawie:

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • eGospodarka.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Kobiety.net.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy