Strona głównaPracaSzef nie docenia? Brak awansu? Jak radzić sobie z frustracją w pracy strona 2 / 2

Szef nie docenia? Brak awansu? Jak radzić sobie z frustracją w pracy

strona 2 / 2

Szef nie docenia? Brak awansu? Jak radzić sobie z frustracją w pracy [© contrastwerkstatt - Fotolia.com]
Pozostań optymistą
Zadowoleni z życia pracownicy są odbierani bardziej pozytywnie. Ich wystąpienia są wyżej oceniane, są lubiani przez przełożonych oraz współpracowników, a ich kompetencje są oceniane wysoko. Cechują się też większą , efektywniej rozwiązują problemy i wyciągają trafne wnioski.

– Zamiast każdego dnia narzekać na swoją , spójrz na nią jako na inwestycję w swoją karierę. Czas spędzony w biurze możesz przecież wykorzystać do realizacji swoich długofalowych celów zawodowych, nawiązania kontaktów biznesowych pomocnych w przyszłości czy rozwijania kluczowych umiejętności, np. poprzez uczenie się od najlepszych w zespole. Pozytywne nastawienie potrafi skutecznie pomóc zniwelować stan narastającego niezadowolenia – zachęca Małgorzata Majewska.

Nie uciekaj od porażek
Do zawodowych niepowodzeń często trudno się przyznać, nawet przed samym sobą. Unikamy ich, bo są skutkiem naszej słabości czy niedoskonałości, a w przypadku notorycznego ich popełniania – łatwo tracimy optymizm, zapał i determinację do pracy. Zamiast marudzić lub obwiniać siebie, warto pamiętać, że porażka nie jest niczym innym, jak stanem tymczasowym i jednocześnie szansą na to, by następnym razem wykonać zadania poprawnie. Po pierwsze, wzmacnia, rozwija kreatywność w poszukiwaniu rozwiązań i pozwala się doskonalić. Uodparnia na przyszłe niepowodzenia, ucząc jednocześnie pokory. Po drugie, jest elementem każdej drogi do sukcesu, bo to etap dążenia ku doskonałości, a zarazem konieczne doświadczenie.

– Dzięki porażkom pracownik bardziej docenia sukces i jest wdzięczny za wszystko to, co do tej pory osiągnął. Wystarczy tylko chcieć spojrzeć na nią właśnie jak na element pracy i uznać, że się nam przydarzyła. Wtedy można z niej wyciągnąć wnioski dla siebie – dodaje Małgorzata Majewska.

Ułatwiaj sobie pracę
Oznaczenie jakiegoś zadania jako istotne albo powiedzenie sobie, że „muszę” je dzisiaj wykonać nie spowoduje, że czas w ciągu dnia się wydłuży. Dlatego idealny pracownik to nie ten, który po prostu dokładnie zaplanował swój dzień czy tydzień pracy, ale ten, który potrafi elastycznie reagować na zmieniające się okoliczności. Opracuj swój własny system organizowania i wytrwale go realizuj. Bądź sprawny, skuteczny w działaniu. Odróżniaj, które projekty są ważne (i niezmienne, dlatego muszą zostać wykonane niezależnie od okoliczności), a które mniej ważne (i mogą ulec zmianom czy przesunięciom). Unikaj pułapki nadgorliwości oraz chęci zajęcia się wieloma sprawami jednocześnie. Walcz również z „pożeraczami czasu”.

Nagradzaj się
Błędem jest przekonanie, że świętowanie własnych, nawet najmniejszych sukcesów jest formą przesadnego samozadowolenia, bo przecież sama praca powinna być nagrodą. Nic jednak nie wpływa tak dobrze na morale, jak zafundowanie sobie ulubionej formy relaksu. Sukces tej metody polega na „przestawieniu” umysłu z myślenia o trudnych zadaniach na przyjemność płynącą z ich wykonania. To skutecznie pozwala panować nad frustracją i zapobiega wypaleniu.
Strony : 1 2
 

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • EWST.pl
  • eGospodarka.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy