Mobbing i dyskryminacja w pracy. W 2017 było prawie 2,5 tys. takich spraw
Nieustająca emigracja Polaków, a przez to zwiększający się popyt na zagranicznych pracowników wśród przedsiębiorców prowadzących działalność w Polsce przekładają się na większą otwartość na tzw. „imigrantów zarobkowych”. Nie tylko uzupełniają luki na polskim rynku pracy, ale także uświadamiają Polakom liczne braki legislacyjne systemu prawnego oraz braki świadomości prawnej w zakresie prawa pracy, co jest często przyczyną stosowania dyskryminacji i mobbingu w środowisku pracy.
Stres w pracy. Jak sobie z nim radzić
Nie da się wyeliminować stresu z naszego życia, który jest obecny właściwie we wszystkich jego dziedzinach. Zresztą, byłoby to niepożądane, bo choć stres kojarzy się negatywnie, jego odpowiednia doza przydaje ważnych korzyści - pozwala szybko decydować, skutecznie działać, bezzwłocznie reagować, przezwyciężać strach. Jeżeli jednak napięcie staje się długotrwałe, skutkuje osłabieniem organizmu, niezdolnością do wypełniania obowiązków, a nawet różnymi chorobami. Nie pozwól więc, by „zjadał Cię stres".
10 inspirujących cytatów najsłynniejszych dyrektorów generalnych (CEO)
Oni znają smak sukcesu, choć i porażki nie są im obce. Przewodzą firmom o wielomilionowych zyskach i dbają o ich rozwój. Zainspiruj się słowami dyrektorów generalnych (ang. Chief Executive Officer, CEO) największych i najpopularniejszych na całym świecie przedsiębiorstw i koncernów.
Jak wpaść na nowy pomysł - 5 praktycznych porad
Masz pracę, która wymaga od Ciebie ciągłej gotowości na zmiany, kreatywności, dostarczania niestandardowych rozwiązań? To świetnie, pomyślą szczególnie ludzie, którzy zarabiają na życie wykonując powtarzalne czynności (co może zwyczajnie nużyć). A jednak ci ostatni mogą liczyć na większą stabilność i przewidywalność zadań, a ci pierwsi nierzadko zmagają się z dużą presją i stresem. Skąd bowiem ciągle czerpać nowe pomysły? Pięć praktycznych wskazówek powinno Ci pomóc.
Poczuj się szczęśliwszy w pracy. 5 ważnych wskazówek ekspertów
Niewiele rodzajów aktywności zawodowej zapewnia stałą różnorodność zadań i wiele okazji do ekscytacji. Już po kilku, a na pewno po kilkunastu latach pracy dla wielu ludzi poniedziałek nie wiąże się - mówiąc oględnie - z radosnym oczekiwaniem na zawodowe wyzwania... eksperci mówią jednak, że odpowiednie nastawienie i kilka zmian, choć nie zapewnią niezwykłych uniesień podczas tych samych, powtarzalnych zajęć, pozwolą na poprawę nastroju podczas pracy.
Szukasz inspiracji? 5 prostych sposobów na zwiększenie kreatywności
Musisz wykazać się kreatywnością? W pracy wymagają od Ciebie świeżych pomysłów? Chcesz dowieść partnerowi, że umiesz twórczo rozwiązać problem? Potrzeba Ci inspiracji. Niewielu może poszczyć się otwartością umysłu „na zawołanie", warto więc umieć pomóc swojej wyobraźni i zapewnić sobie „błysk żarówki nad głową". Oto pięć prostych sposobów.
Równowaga między pracą a życiem prywatnym - wyznacz granice
Mówi się, że dzisiaj trudno o równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Coraz mniej ludzi jest w stanie pogodzić wykonywanie obowiązków z różnych sfer życia - okazuje się to prawdziwym wyzwaniem.
6 rzeczy, które ludzie sukcesu robią inaczej niż pozostali
Zadajesz sobie pytanie, dlaczego niektórzy koledzy z podwórka czy znajomi ze studiów robią imponującą karierę? Może mieli inwestujące w ich rozwój bardzo troskliwe rodziny, są genialni, a może po prostu im się poszczęściło? Owszem, czynników pomyślności jest wiele. Okazuje się jednak, że ludzie sukcesu zwykle odznaczają się kilkoma przymiotami, które - jak się uważa - w najwyższym stopniu odpowiadają za największe osiągnięcia.
Jak znaleźć motywację do pracy, gdy masz naprawdę kiepski nastrój
Każdy od czasu do czasu potrzebuje wolnego dnia, ale bywają okresy, w których po prostu trzeba pracować i przerwy na horyzoncie profesjonalnego zaangażowania nie widać. Tymczasem właśnie w nawale zawodowych obowiązków zdarza nam się słabsza forma i bardzo brakuje nam odpoczynku. Podpowiadamy, jak się wtedy zmotywować do pracy.
Walka o pracowników. Firmy kuszą nie tylko płacami
Aż 72% przedsiębiorstw sygnalizuje, że pozyskanie nowych pracowników jest wyraźnie trudniejsze niż jeszcze dwa lata temu. Aż 9% firm w ogóle nie finalizuje prowadzonych rekrutacji. Trudniejsze niż niegdyś zapotrzebowanie na nowych pracowników sprawiło, że aż 46% firm zdecydowało się podnieść wynagrodzenia w okresie minionych 6 miesięcy - pokazało najnowsze badanie „Plany Pracodawców” realizowane przez firmę doradztwa personalnego Randstad.