01-09-2008
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Rozpoczyna się kampania „Zysk z dojrzałości”, informacyjno-edukacyjne przedsięwzięcie mające na celu przekonanie pracodawców, że osoby powyżej 50-go roku życia są świetnymi pracownikami.
Zamiarem organizatorów akcji jest przeciwdziałanie dyskryminacji ze względu na wiek i promowanie zysków z zastosowania w firmie nowoczesnych narzędzi zarządzania wiekiem. A o tym, że kampania jest tego rodzaju jest potrzebna, świadczą statystyki: 40% polskich pracodawców deklaruje, że ma niechętny stosunek o zatrudniania starszych pracowników, co stanowi główną przyczynę bezrobocia wśród osób dojrzałych.
Spoty reklamowe przygotowane w ramach kampanii – jak wyjaśnia reżyser Nono Dragović – pokazują absurd zwalniania pracowników po pięćdziesiątce, takie działanie przyrównuje się tu np. do zwalniania osób, których nazwiska zaczynają się na literę „a”.
Organizatorzy chcą zmienić zapatrywania firm chlubiących się posiadaniem młodego zespołu. „Trzeba przekonać pracodawców, że zespół może być starszy, ale również dynamiczny. A mając dojrzałych pracowników, pokazujemy, że firma jest trwała i stabilna”, mówi Joanna Tokarz, koordynator projektu.
W ramach działań projektowych Akademia Rozwoju Filantropii, organizator akcji, zamierza przeprowadzić również seminaria dla pracodawców, osób zajmujących się polityką personalną firm i instytucji oraz jedno spotkanie dla pracowników służb zatrudnienia. Podczas seminariów przedstawione zostaną uczestnikom dobre praktyki strategii "age friendly", oraz przekazana zostanie wiedza z zakresu zarządzania wiekiem. Seminaria odbędą się w ośmiu większych miastach Polski w terminie od stycznia do maja 2009 roku. „Większość firm w Polsce nie potrafi wykorzystać doświadczenia swych dojrzałych pracowników. Nadal rzadkością są programy mentoringu, które pozwalają przekazać wiedzę i doświadczenie starszych osób młodszym kolegom”, wyjaśnia Joanna Tokarz.