Strona głównaPracaTrudny powrót do pracy po dłuższym weekendzie. 8 szybkich sposobów na stres

Trudny powrót do pracy po dłuższym weekendzie. 8 szybkich sposobów na stres

Nie jest łatwo wrócić do pracy nawet po relatywnie krótkiej przerwie, jaką jest dłuższy weekend. Na myśl o poniedziałku wielu ludzi doświadcza „post vacation blues". Zobacz, jak szybko i skutecznie poradzić sobie ze stresem, banalne czy zabawne zachowania dają realne efekty.
Trudny powrót do pracy po dłuższym weekendzie. 8 szybkich sposobów na stres [© contrastwerkstatt - Fotolia.com] Jak wskazują eksperci, powrót do pracy po kilkudniowej przerwie może stworzyć dyskomfort. Podwyższonego poziomu stresu doświadcza nawet 50 proc. ludzi. Wiąże się on z poczuciem wyczerpania, co wywołuje trudności z koncentracją, bóle głowy, uczucie dezorientacji i zawroty głowy. Tych osiem prostych sposobów na łagodzenie stresu powinno szybko poprawić samopoczucie.
  1. Dużo zależy od Twojego nastawienia, postaraj się więc, by powrót pracy był okazją do „nowego rozdania", tj. do przemyślenia na nowo pewnych zasad i strategii oraz ewentualnej zmiany kierunku.
  2. Zanurz ręce w letniej wodzie na kilka minut, to pomoże uspokoić nerwy i przywrócić spokój.
  3. Rób głupie miny do lustra. Stres blokuje żuchwę, powoduje i sprzyja zgrzytaniu zębami. Zabawne miny rozluźnią mięśnie i sprawią, że łatwiej odczujesz beztroskę .
  4. Spróbuj twarzy, szczególnie w okolicach czoła i brwi, aby złagodzić napięcie głowy.
  5. Warto pożuć seler - ma właściwości uspokajające, poza tym seler jest popularnym lekarstwem na niepokój i bezsenność.
  6. Zdejmij buty i pochodź na boso. To poprawia krążenie i zmniejsza napięcie.
  7. Poruszaj się. Jeśli masz okazję, spróbuj wybrać się do pracy na pieszo lub na rowerze. Wysiłek fizyczny osłabia uczucie i .
  8. Zjedz sałatkę. To również dobry sposób na uspokojenie. Taki posiłek przyda składników odżywczych i nie będzie powodował skoków poziomu cukru w organizmie, które przekładają się na niestabilny stan emocjonalny. Co więcej, wolne żucie warzyw i owoców pomaga się uspokoić.

Serwis świąteczny senior.pl

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Komentarze

  • 14:22:29, 08-05-2017 ~gość: 37.47.40.xxx

    Mnie na stres związany z pracą pomaga odtwarzanie muzyki serca soundofsoul. Włączam sobie takie nagranie na słuchawkach w drodze do pracy i kiedy docieram na miejsce jestem dużo spokojniejsza. Bóle żołądka na tle nerwowym ustąpiły i strach przed przedstawieniem prezentacji mnie nie paraliżuje.
    ... zobacz więcej
  • 11:32:51, 04-01-2018 ~gość: 213.241.93.xxx

    Rzeczywiście jest trudno i mnie też. Już dzień przed pracą mam stres i zawsze wtedy biorę kilka dni łagodny środek, bardzo dobrze uspokaja, nie czuje nerwów itp. Po kilku dniach wszystko się normuje. Ale takie powroty po dłuższym wolnym nie są fajne
  • 10:36:19, 19-04-2018 ~gość: 213.241.93.xxx

    Mnie to raczej nie uspokoi , muszę połknąć tabletkę ziołową i tu mi pomaga nervomix control, bez recepty i bardzo skuteczny . Wtedy dopiero uspokajam się , nerwy na długo puszczają

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Umierać po ludzku
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X