22-07-2007
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Twoja praca wymaga bycia w kontakcie z wieloma osobami? Odbieranie telefonów, poczty elektronicznej jest stałym elementem Twojego dnia? Brytyjscy naukowcy dowiedli, iż taki styl życia może niekorzystnie wpłynąć na Twoje zdolności intelektualne.
Napięcie i chaos, jaki powoduje stałe wykonywanie czynności takich jak odbieranie telefonów, oddzwanianie, odpisywanie na wiadomości i odczytywanie ich może wpłynąć destrukcyjnie na poziom sprawności intelektualnej w sposób zbliżony do tego jak działa palenie marihuany.
Obserwacja osób, których praca wymaga ciągłego kontaktowania się z innymi wykazała, iż stawały się one senne, zmęczone i apatyczne. Inne badania dowiodły, iż zdolności intelektualne osoby pracującej w taki sposób mogą się w ciągu dnia osłabić się o połowę. Chcąc uniknąć takiej sytuacji, a jednocześnie dobrze wypełniać swoje obowiązki zawodowe warto ustalić harmonogram kontaktów. Wyznaczenie czasu, w którym odbiera się informacje i odpowiada na nie wprowadzi porządek i ułatwi koncentrację. Na stan intelektu wpływ ma również styl życia, a więc ilość snu i dieta.
Specjaliści twierdzą, że optymalną dawką snu jest osiem godzin, jeśli chodzi o dietę ważne jest włączenie do niej antyoksydantów oraz wspierających pamięć witamin z grupy B. Jako przekąskę spożywać warto świeże lub suszone owoce. Najlepszą drogą do poprawienia funkcjonowania mózgu jest częste ćwiczenie go, można to robić ucząc się nowego języka, prowadząc intelektualne dyskusje, oddając się swojemu hobby. Nie do przecenienia są też emocje i żywione uczucia, zdecydowanie lepiej funkcjonują osoby o pozytywnym usposobieniu.
Na podstawie obserwacji intensywnie pracujących osób naukowcy stwierdzili, iż znaczna część z nim sprawdza wiadomości poza godzinami pracy i odpowiada na nie, co piąta osoba przerywa wykonywane zajęcie, aby odebrać przychodzącą informację.