Strona głównaPracaSzef nie docenia? Brak awansu? Jak radzić sobie z frustracją w pracy

Szef nie docenia? Brak awansu? Jak radzić sobie z frustracją w pracy

Przeciążenie obowiązkami, niskie zarobki, pomijanie przy awansach i podwyżkach – to tylko niektóre powody, będące ogniskiem zapalnym niezadowolenia, które z czasem może przerodzić się w stan permanentnej frustracji. Wiele elementów wywołujących ten przykry stan można bardzo łatwo zmienić, z korzyścią zarówno dla pracownika, jak i firmy.
Szef nie docenia? Brak awansu? Jak radzić sobie z frustracją w pracy [© contrastwerkstatt - Fotolia.com] Poczuciu rozczarowania obecnym stanowiskiem często towarzyszy podwyższony poziom . Sfrustrowany pracownik staje się coraz mniej efektywny i osiąga gorsze wyniki pracy, a co za tym idzie – rośnie jego napięcie z powodu niewykonanych na czas zadań. W ostatecznej fazie decyduje się nawet na odejście z firmy. By w porę przeciwdziałać takiemu stanowi, należy .

Stawiaj sobie realne cele
Czasami warto zastanowić się, czy podwyższony poziom frustracji nie jest wynikiem naszej własnej postawy i tego, że wymagamy od siebie zbyt dużo.

– Bardzo wiele dobrych planów nie udaje się zrealizować, bo są zbyt ambitne, a działania zbyt mało konsekwentne. Pomocne jest znalezienie odpowiedzi na pytanie „Jaki jest mój najważniejszy cel i jak chce go osiągnąć?”. Może masz zbyt wiele spraw, którymi tak naprawdę nie powinieneś się przejmować, ponieważ powodują one tylko przeciążenie, a w konsekwencji – wypalenie. Dlatego metodą małych kroków, skoncentruj się na na realizacji tych założeń, które trzeba wykonywać z dnia na dzień, by później sięgać po te większe – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu z ofertami pracy monsterpolska.pl.

Porozmawiaj z szefem
Jedno jest pewne – relacje z przełożonym mają ogromny wpływ na samopoczucie, wydajność i nastawienie do pracy. To od niego zależy awans, podwyżka, urlop, a często nawet to, jak pracownik spędza swój wolny czas. Aby rozwiązać sytuację powodującą frustrację, należy o niej przede wszystkim otwarcie powiedzieć swojemu szefowi. Oczywiście może się domyślać, że np. brak jest powodem do niezadowolenia, ale dopiero rozmowa może mu uzmysłowić, jak duży jest to dla pracownika problem. Podobnie jest z innymi elementami – w wielu przypadkach wystarczy na nie zwrócić uwagę i zaproponować takie rozwiązania, które usatysfakcjonują obie strony.
 
Strony : 1 2

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Kosciol.pl
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy