19-07-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Są znani, mają na koncie liczne sukcesy i często pojawiają się na ekranie dzięki wyglądowi i profesjonalizmowi. Obecnie jednak w swoim rzemiośle muszą starać się podwójnie, bowiem czują na plecach oddech młodszej konkurencji. Mowa o dojrzałych celebrytach - w swoich zawodach zdobyli uznaną pozycję, ale upływ czasu ogranicza możliwości... niemniej jednak jest branża, dla której są bardzo atrakcyjni - to reklamy.
Dojrzali aktorzy, prezenterzy, piosenkarze coraz częściej stają się twarzami kampanii reklamowych. Nic dziwnego, wszak zachodni świat się starzeje, więc producenci coraz intensywniej zabiegają o klientów z grupy wiekowej 50+. Do tego rynku zaś doskonale pasują wiekowe sławy rekomendujące określone towary czy wręcz styl życia.
73-letnia Jane Fonda występuje w reklamach kremu powstrzymującego rozwój zmarszczek. Sama może pochwalić się cerą niemal nastolatki (nawet jeśli to photoshop w znacznej mierze odpowiada za taki efekt), co od 2006 roku jest podkreślane w kampanii reklamowej jako skutek stosowania kosmetyku anti-aging firmy L'Oreal. Wartość występów aktorki w reklamach wyceniono na sześćset tysięcy dolarów. Podobnie rzecz ma się z 52-letnią Andie MacDowell, która może pochwalić się piękną, lśniącą „czupryną" i od jakiegoś czasu reklamuje szampon L'Oreal mający nadać włosom zdrowy wygląd pełen blasku.
44-letnia Julia Roberts najwyraźniej zaobserwowała te nowe możliwości dla dojrzałych i wykorzystując swój niezwykły uśmiech pozuje jako Wenus w reklamie kawy Lavazza. Kampania przyniosła jej 1,2 mln euro. Niegasnąca gwiazda Sharon Stone wydaje się wymykać procesowi starzenia się. To dlatego jest pożądaną postacią w reklamach kosmetyków i biżuterii (m. in. Diora).
Wśród dojrzałych ikon marketingu królują kobiety. Do listy już wymienionych można dodać np. znaną we Włoszech piosenkarkę i tancerkę Raffaellę Carrà, która reklamuje nowy pitny jogurt zachwalając jego prozdrowotne właściwości. Niemniej jednak i mężczyźni wykrawają dla siebie kawałek tego tortu. Przykładem może być 57-letni John Travolta mający niezłe doświadczenie w reklamach (w młodości wystąpił m. in. w reklamówce szamponu i motocykli). Gerard Depardieu także nie pogardza marketingiem, wystąpił w filmikach promujących Bank Zachodni WBK i produkty spożywcze włoskiej firmy Cirio.
Rodzime gwiazdy także znalazły role w reklamach. Janusz Gajos rekomendował kawę Pedros i Kredyt Bank, Marek Kondrat zachwalał ING Bank. Grzegorz Turnau i Zbigniew Zamachowski polecali Avivę, Barbara Bursztynowicz i Emilia Karkowska - lek na wątrobę, a Wiktor Zborowski - proszek do prania. Jednym z ostatnich "polskich" występów starszych aktorów w reklamie jest kampania T-Mobile, której twarzą został Jan Nowicki.