Strona głównaPracaFirmom rodzinnym ufamy bardziej niż księdzu

Firmom rodzinnym ufamy bardziej niż księdzu

Przedsiębiorca rodzinny jest profesją, która cieszy się największym zaufaniem Polaków – taką odpowiedź wskazała ponad połowa uczestników badania „Polacy o Firmach Rodzinnych. Firmy zbudowane na zaufaniu”. Na kolejnych miejscach znaleźli się sprzedawcy w sklepie (39,4%) oraz dziennikarze radiowi (29,7%). Niżej plasują się przedstawiciele profesji, które uchodzą zwykle za zawody zaufania publicznego: księdzu ufa 25% z nas, urzędnikowi – 22%. W firmach rodzinnych nie tylko chcemy robić zakupy ale też coraz częściej pracować.
Firmom rodzinnym ufamy bardziej niż księdzu [Fot. katy_89 - Fotolia.com] – Raport pokazał, że są trzy główne aspekty, które doceniają Polacy, one w pełni pokrywają się z tym co widzimy w swoim obszarze działalności. Ludzie ufają, że to właściciel, czyli konkretna osoba stoi za jakością produktu. Po drugie istnieje powszechne zaufanie w to, że rodzinne znaczy polskie, czyli za tym stoi polski kapitał i ten patriotyzm gospodarczy, który coraz mocniej przewija się w wyborach zakupowych odgrywa tutaj niebagatelną rolę. Po trzecie, to co jest może najważniejsze ale nie jest jeszcze na pierwszym miejscu w raporcie, tacy pracodawcy są postrzegani jako solidni i godni zaufania – mówi Jakub Kołodziej z firmy Roleski.

Niemal 40% Polaków jest skłonnych kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej. Spośród nich, prawie 30% deklaruje, że jest gotowych zapłacić różnicę w cenie wynoszącą więcej niż 10%.

Gotowość dopłaty związana jest z podejmowaniem przez Polaków coraz bardziej świadomych decyzji zakupowych. Oznacza to, że zwracają oni uwagę na to, przez kogo został wyprodukowany dany produkt. Okazuje się, że najważniejszą zachętą do wyboru producentów rodzinnych jest przekonanie konsumentów co do wysokiej jakości oraz . 60% Polaków, którzy kiedykolwiek kupili produkt firmy rodzinnej wierzy, że w takim przedsiębiorstwie o poziom jakości produktów dba sam właściciel. Kolejnym czynnikiem zachęcającym do zakupu produktu firmy rodzinnej okazała się ich polskość. W 2016 roku takiej odpowiedzi udzielił co czwarty z respondentów, którym zadano to pytanie, rok później – już co drugi. Wśród młodych Polaków (do 24 lat) bardzo ważnym elementem okazało się także przekonanie o sprawiedliwym traktowaniu w firmach rodzinnych.

Polacy chętnie polecają najbliższym i znajomym produkty i usługi, z których są zadowoleni. Połowa (49,9%) twierdzi, że robi to zawsze, a prawie drugie tyle osób (47,8%) przyznaje, że robi tak czasem. Według danych z raportu, dla ponad połowy z nich (51,2%) fakt, że polecany produkt pochodzi z rodzinnej ma dodatkowe znaczenie przy udzielaniu rekomendacji. Co ciekawe, ma to większe znaczenie dla mężczyzn (53%) niż dla kobiet (49%). Wśród mieszkańców poszczególnych województw, największy odsetek udzielających rekomendacji z uwzględnieniem rodzinnego charakteru producenta lub usługodawcy znajdziemy w województwie opolskim. W sumie aż w dziewięciu województwach udział osób chętniej rekomendujących produkty firm rodzinnych przekracza połowę respondentów.

newsrm.tv

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DZIESIĘĆ + JEDEN =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Umierać po ludzku
  • Hospicja.pl
  • eGospodarka.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X