Strona głównaPracaJak budować dobre relacje w pracy

Jak budować dobre relacje w pracy

Łatwiej odnieść sukces w przyjaznym środowisku, w którym czujesz się swobodnie i możesz liczyć na życzliwość współpracowników. Zanim powiesz, że w Twoim przypadku jest to trudne, bo szef, (koledzy z zespołu, współpracownicy z innego działu, pani z recepcji - niepotrzebne skreślić) ciągle psują Ci nastrój, zastanów się, co Ty możesz z tym zrobić. Oto kilka wskazówek, które mogą sprawić, że współpracownicy Cię pokochają.
Jak budować dobre relacje w pracy Budowanie pozytywnych relacji w miejscu pracy ma zasadnicze znaczenie dla zawodowych perspektyw i przekłada się na satysfakcję z wykonywanych zadań, co również jest ważne, skoro spędzamy w pracy jedną trzecią (lub więcej) doby. to efektywniejsze działanie, wyższy komfort, większa swoboda - same korzyści. Warto podjąć wyzwanie tworzenia lepszej atmosfery.

Bądź wsparciem

Jeśli możesz w czymś pomóc, zrób to, o ile nie nadwyrężysz zbytnio własnych obowiązków. Robiąc tak zacieśnisz pozytywne więzy, bo w ten sposób przyczynisz się do realizacji celów współpracowników, którzy będą wdzięczni za wsparcie. I możesz liczyć na to, że chętniej zaangażują się w przyszłe Twoje projekty.

Rozmawiaj z ludźmi

To najbardziej oczywisty, najłatwiejszy sposób na nawiązanie dobrego kontaktu. Najlepiej zacząć od prostych pytań, w stylu „Jak się masz?", „Nad czym teraz pracujesz?", „Jak idzie Twój projekt?" Dzięki temu dasz współpracownikom okazję do podzielenia się ich opiniami, wykażesz zainteresowanie nimi, co docenią, bo niemal każdy z nas lubi być słuchany.

Mów dobrze o ludziach

Nie, nie chodzi o bycie „wazeliniarzem", tylko o umiejętność docenienia czyichś starań i osiągnięć. Jeśli uważasz, że dana osoba wykonała „dobrą robotę", wspomnij o tym i to raczej nie w jej obecności. Taki pozytywny feedback na pewno wróci do zainteresowanego, który poczuje się szczególnie doceniony/a. A to przede wszystkim ze względu na fakt, że błędy są szybko wytykane (i przez przełożonych, i przez kolegów), a dobrze wykonana praca rzadko spotyka się z uznaniem. Tymczasem czujemy się lepiej zmotywowani do pracy, gdy ktoś dostrzega nasz wysiłek.

Daj się poznać

Dziel się swoimi spostrzeżeniami, ekspertyzami, . Dzięki temu inni ocenią Cię jako osobę bardziej otwartą, przystępną i sami chętniej będą szukać z Tobą kontaktu oraz omawiać własne idee. A niewiele rzeczy daje tak konstruktywne efekty, jak swobodna wymiana myśli ludzi specjalizujących się w tej samej dziedzinie.

Bierz udział w spotkaniach poza pracą

To daje okazję do wzajemnego poznania na innym gruncie i może poprawić relacje, bo stanowi możliwość zyskania innej perspektywy w ocenie danej osoby. Niektórzy są w stanie bardziej się otworzyć, „wyluzować", w innym niż praca otoczeniu, więc warto znaleźć trochę czasu na wypad z zespołem na .

Dziel się informacjami

Jeśli masz informacje o nowych szkoleniach, firmowych zniżkach na kursy językowe, czy choćby o tym, gdzie się zgłosić, by dostać firmową kartę rabatową, daj znać innym. Takie zachowanie to jasny sygnał, że myślisz o innych, że po prostu jesteś życzliwy/a, a do takich ludzi się lgnie, chce się z nimi współpracować.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Aktywni 50+
  • Umierać po ludzku
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy