Strona głównaPraca6 kroków do odświeżenia CV

6 kroków do odświeżenia CV

Zdarza się, że nie zaglądamy do swojego CV przez lata, bo mamy stałą pracę albo trafiliśmy gdzieś z polecenia. Kiedy musimy poszukać nowej posady, nie wiemy od czego zacząć. Sześć prostych kroków pomoże uporać się z tym zadaniem i przemienić przestarzałe papiery rekrutacyjne w profesjonalne narzędzie, które pozwoli poruszać się po dzisiejszym rynku pracy.
Krok 1.Określ swój cel
Zanim zaczniemy porządki w CV, musimy dokładnie określić, czego szukamy. Bez konkretnej wizji kariery zawodowej, nie sposób stworzyć takiego i listu motywacyjnego, które pozwolą dobrze się „sprzedać” potencjalnemu pracodawcy. Jeśli nie jesteśmy zdecydowani, lepiej stworzyć kilka wersji dokumentów rekrutacyjnych niż próbować wcisnąć wszystkie kwalifikacje w jeden.

[b]Krok 2.Zrób dobry research[/b]
Dokładny rekonesans to podstawa, szczególnie jeśli dawno nie byliśmy na rynku. Warto poszukać informacji w internecie, porozmawiać z ludźmi z branży, przejrzeć ogłoszenia, by mieć pojęcie, jakich kwalifikacji poszukują pracodawcy. Może się okazać, że potrzebujemy np. albo certyfikatu, żeby poprawić swoją pozycję zawodową.
– Ważne są słowa klucze, które regularnie pojawiają się w ogłoszeniach. One powinny się pojawić także w naszym CV. Na tej samej zasadzie, wykreślamy z naszych starych dokumentów określania, które już nigdzie nie padają i najwyraźniej wyszły z mody – radzi Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

[b]Krok 3. Sprecyzuj, czego szukasz[/b]
Teraz można już zacząć pisać. Jeśli chcemy zmienić ścieżkę kariery, trzeba to jasno napisać na wstępie. Nie ma co oczekiwać, że zabiegani rekruterzy będą się domyślać, czego chcemy. Zaznaczamy, jak zamierzamy wykorzystać umiejętności i z poprzedniego stanowiska w nowej roli. Podkreślamy to, jak możemy się przydać firmie do której aplikujemy a nie to, jak bardzo chcemy nowej pracy.

[b]Krok 4. Punktujemy osiągnięcia[/b]
– By podbić dzisiejszy rynek pracy trzeba się skupić na osiągnięciach. Unikamy prostych, nudnych opisów obowiązków służbowych. Zamiast tego wpisujemy w CV konkretne osiągnięcia, wyniki i zrealizowane projekty – dodaje ekspert MonsterPolska.pl.

Używamy określeń, które podkreślają działanie i aktywność takich jak: cięcie kosztów, wygenerowanie przychodu, poprawa usług, rozwiązanie problemów, zaoszczędzenie czasu. Stosujemy liczby, procenty, kwoty, porównania albo inne detale. Tylko trzeba uważać, by nie ujawnić firmowych tajemnic.

[b]Krok 5. Dopracowujemy wygląd[/b]
Liczy się nie tylko to, co napisaliśmy, ale też jak to poukładaliśmy graficznie. By się wyróżnić z tłumu, używamy wielu narzędzi m.in. pogrubienia, podkreślenia, kursywy, atrakcyjnej czcionki, ikonek. Byle tylko nie przesadzić, dokument musi być elegancki. Jeśli nie jesteśmy pewni swojego wyczucia estetycznego, lepiej poprosić kogoś o pomoc.

[b]Krok 6. Szukamy błędów[/b]
CV musi być perfekcyjne. Uważnie czytamy całość, sprawdzając gramatykę i literówki.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Umierać po ludzku
  • Akademia Pełni Życia
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy